Honda CBR1000RR-R

De nieuwste generatie Fireblade blijft trouw aan het principe van het eerste concept – de verhouding tussen vermogen en gewicht – met focus op stuureigenschappen, bochtgedrag en acceleratie.
Het bodywork van de Fireblade onderstreept het agressieve maar minimalistische ontwerp en de motor is slanker en compacter. Het resultaat is een motor die opnieuw de norm is voor het supersport segment en aan de rijder een unieke ervaring biedt, zowel op de openbare weg als op circuit.

Honda CBR1000RR-R SP

De bouw van de nieuwe CBR1000RR-R Fireblade SP begint in dezelfde pitlane als de CBR1000RR-R – wat inhoudt dat er MotoGP-technologie is toegepast op de motor, het chassis en de aerodynamica. De tweede generatie Öhlins Smart Electronic Control (S-EC)-ophanging en een verbeterde bijpassende gebruikersinterface is toegevoegd evenals een nieuw Brembo-rempakket, met onder andere Stylema-remklauwen vóór, -remhendel -remklauw achter. De motorfiets is volledig goedgekeurd voor de openbare weg, met verlichting, richtingaanwijzers, een TFT-kleurendisplay en Honda Smart Key.

Prijs en kleuren van de CB1000RR-R

GRAND PRIX RED
Prijs vanaf  € 25.758,- inclusief kosten rijklaar maken
MATTE PEARL MORION BLACK
Prijs vanaf  € 25.758,- inclusief kosten rijklaar maken

Prijs en kleuren van CB1000RR-R SP

GRAND PRIX RED
Prijs vanaf  € 30.458,- inclusief kosten rijklaar maken
MATTE PEARL MORION BLACK
Prijs vanaf  € 30.458,- inclusief kosten rijklaar maken

Leverbaar in 2 kleuren

Semi-actieve Öhlins Electronic Control

De Öhlins NPX-voorvork maakt gebruik van een drukdempingssysteem om cavitatie te minimaliseren, wat resulteert in een stabielere dempingscontrole en een betere schokabsorptie bij hoge snelheden. Het gripgevoel van de voorband is ook verbeterd. De schokdemper achter is ook van Öhlins; het bovenste montagepunt is bevestigd aan de achterkant van de motor om de handling bij hoge snelheden te verbeteren.

Selecteerbare ABS-modi



Voor flexibel vermogen (en samen met Rear Lift Control) beschikt de ABS over twee selecteerbare modi; De SPORTS-modus richt zich op de prestaties op de weg, met een hoge remkracht en meer stabiliteit, terwijl de TRACK-modus vermogen biedt en een beter remgevoel geeft bij veel hogere circuitsnelheden. Beide worden bediend door middel van input van de Inertial Measurement Unit (IMU) met zes assen.

Launch control voor snelle starts

De CBR1000RR-R Fireblade SP is voorzien van Launch Control voor vliegende starts. Hierbij wordt het toerental beperkt bij ingestelde punten van 6000, 7000, 8000 en 9000 tpm, zelfs wanneer de gashendel volledig open staat, zodat jij je volledig kunt concentreren op het lossen van de koppeling (en op het startschot). Een quickshifter is ook standaard uitgerust, met prestaties en betrouwbaarheid die zijn geoptimaliseerd voor circuitgebruik.

Brembo Stylema-remklauwen vóór



Ongelooflijke remkracht wordt verzorgd door de nieuwste Brembo Stylema monobloc-remklauwen met vier zuigers en radiale montage – met Brembo-remhendel en bijpassende hoofdcilinder. De remklauwen behouden hun stijfheid, maar zijn 7% lichter, met een lager inwendig vloeistofvolume voor een snellere reactie.


 


 

Specificaties motor

Boring x slag (mm)
81mm x 48,5mm
Brandstofsysteem
PGM-FI
Compressieverhouding
13.0:1
CO2 uitstoot
148
Cilinderinhoud (cm3)
999,9cc
Motortype
Vloeistofgekoelde vier-in-lijn viertakt met DOHC
Oliereservoir (Liters)
3,8L
Startsysteem
Elektrisch
Throttle Bore
52mm

Velgen

ABS System
2-kanaals met IMU
Remmen voor
330mm schijf met radiaal gemonteerde BREMBO vierzuigerremklauw
Remmen achter
220mm schijf met Brembo tweezuigerremklauw
Wielophanging voor
Ohlins NPX S-EC 43mm telescopische vork
Wielophanging achter
Ohlins TTX36 S-EC Pro-Link swingarm
Banden voor
PIRELLI: DIABLO SUPERCORSA SP (V3) BRIDGESTONE: RS11
Banden voor
120/70-ZR17
Banden achter
200/55-ZR17
Banden achter
PIRELLI: DIABLO SUPERCORSA SP (V3) BRIDGESTONE: RS11
Velgen voor
17inch 3.5
Velgen achter
17inch 6.0

Afmetingen en gewicht


Accu (VAh)
12-2Li-ion
Balhoofdhoek
24,1°
Afmetingen (L×W×H) (mm)
2.099mm x 762,4mm x 1.136mm
Frame type
Aluminium Twin-tube
Tankinhoud (liter)
16,1L
Brandstofverbruik
16.0km/l (WMTC mode)
Grondspeling (mm)
118,6mm
Rijklaargewicht (kg)
201,3kg
Zithoogte (mm)
831mm
Naloop (mm)
101,4mm
Wielbasis (mm)
1.455mm

Transmissie


Koppeling
Natte, hydraulische meerplaatskoppeling
Clutch Operation
Kabel
Eindoverbrenging
Ketting
Aantal versnellingen
6 versnellingen


INSTRUMENTEN EN ELECTRONICS


12V contactpunt
Optioneel (USB)
Koplamp
LED
Onstekingssysteem
Elektronisch, digitale transistor
Instrumenten
TFT full color
Achterlicht
LED