Honda CRF 1100L Africa Twin
Adventure Sports

Er is geen betere partner om mee op reis te gaan dan de Africa Twin Adventure Sports.
Net als de Africa Twin heeft ook de Africa Twin Adventure Sports meer vermogen en koppel en een lichtgewicht chassis omgeven door een premium bodywerk.
Maar als je een hele dag op het zadel doorbrengt kunnen kleine zaken een grote betekenis krijgen.
Zo biedt de grotere voorkuip betere windbe scherming en zorgt het vijfvoudig instelbare scherm ervoor dat er geen turbulenties rond de helm zijn. Zorgen de dubbele LED koplampen en de bochtenverlichting voor een betere zichtbaarheid.
Een 24,8 L benzinetank zorgt voor een grote actieradius en het comfortabele zadel zorgt ervoor dat je die afstand ook makkelijk aankunt. Hij is ook voorzien op de zwaarste beproevingen met een grote aluminium bodemplaat die de onderkant van het blok beschermt en een aluminium beschermingsframe aan de zijkanten dat cruciale bescherming biedt. Het aluminium draagrek achteraan is standaard.
Verwarmde handvatten rekenen af met een koude start ‘s ochtends terwijl cruise control lange snelwegritten vergemakkelijkt. Er is ook een 12V contactpunt en de tubeless banden maken een eventuele snelle reparatie mogelijk.

Leverbaar in 2 kleuren

Prijs en kleuren van de Africa Twin
Adventure Sports

PEARL GLARE WHITE TRICOLOUR​
Prijs vanaf  € 21.058,- inclusief kosten rijklaar maken
DARKNESS BLACK METALLIC​
Prijs vanaf 
 € 21.058,- inclusief kosten rijklaar maken

De Africa Twin Adventure Sports is ook leverbaar in DCT (automaat) uitvoering.
Prijs vanaf  
€ 22.358,- inclusief kosten rijklaar maken

Verschillen tussen de Africa Twins

Africa Twin
Een minimalistische look in vergelijking met de Adventure Sports. Twee kilo lichter, maar met hetzelfde vloeistofgekoelde 998cc 8-kleps paralleltwin-blok met verbeterde uitlaat. Dual Clutch Transmission, Throttle By Wire met 3 rijmodi, G-switch, Honda Selectable Torque Control en Engine Braking, 18,8 liter benzinetank en volledig instelbare SHOWA-ophanging.

Africa Twin Adventure Sports
Vloeistofgekoelde, 998cc 8-kleps paralleltwin met een 270° ontstekingsvolgorde en uni-cam cilinderkop met verbeterde uitlaat. Dual Clutch Transmission (optioneel), Throttle By Wire met 3 rijmodi, G-switch, Honda Selectable Torque Control en Engine Braking. Hij heeft een 24,2-liter benzinetank, meer grondspeling, verwarmde handvatten, een ruimer bemeten kuipwerk en een volledig instelbare SHOWA-ophanging met een langere veerweg.

Optionele Dual Clutch Transmissie



De DCT is verkrijgbaar als een in de fabriek geïnstalleerde optie (alleen voor nieuwe motorfietsen) en biedt een standaard manuele modus, waarbij je schakelt via triggers op de linker stuurhelft, en twee automatische modi. De D-modus is geschikt voor het eenvoudige cruisen met het laagste brandstofverbruik, terwijl de S-modus drie mogelijke sportievere schakelpatronen biedt. Bij het terugschakelen geeft de DCT ook automatisch tussengas. De G switch beperkt het slippen van de koppeling tijdens het schakelen om het achterwiel een meer directe aandrijving te geven bij het offroad rijden.

Dubbele LED koplampen met DRL en Bochtenverlichting



Zien en gezien worden zijn twee prioriteiten tijdens het rijden. De nieuwe dubbele LED koplamp zorgt voor een sterke lichtstraal. Voor extra veiligheid is een drie-traps rechts/links bochtenverlichting voorzien die automatische de dode hoeken in bochten verlicht in functie van de snelheid en van de hellingshoek. De dagrijverlichting (DRL) past zich ook automatisch aan de sterkte van het omgevingslicht aan en geeft een helder, goed zichtbaar licht dat de veiligheid verbetert.

Honda Selectable Torque Control (HSTC)

De geoptimaliseerde HSTC regelt de achterwieltractie en wordt gestuurd via een realtime input voor de Inertial Measurement Unit (IMU) met 6 assen. Het systeem biedt zeven niveaus: 1-4 is goed voor een minimale interventie met kleine tussenstappen en is vooral geschikt voor een fijne afstemming door ervaren rijders bij het offroad rijden, terwijl de niveaus 5-6-7 breder verdeeld zijn en waarbij niveau 7 het hoogste controleniveau biedt. HSTC kan ook worden uitgeschakeld.


 


 

Specificaties motor

Boring x slag (mm)
92.0mm x 81.5mm
Brandstofsysteem
PGM-FI
Compressieverhouding
10.1:1
CO2 uitstoot
112g/km
Cilinderinhoud (cm3)
1084 cc
Motortype
Vloeistofgekoelde viertakt paralleltwin met 8 kleppen SOHC, 270° krukas en unicam
Max. vermogen
75kW/7.500tpm
Max. koppel
105Nm/6.250tpm
Oliereservoir (Liters)
4.9
Startsysteem
Elektrisch
Throttle Bore
46mm

Velgen

ABS System
2-kanaals met IMU Instelbare ABS met on-road en offroad instelling
Remmen voor
310mm dubbele wave-type remschijf met aluminium naaf en radiaal gemonteerde vierzuiger klauwen en remblokken in gesinterd metaal
Remmen achter
256mm wave-type remschijf met enkelzuigerklauw en remblokken in gesinterd metaal. 2 kanaals uitschakelbaar ABS
Wielophanging voor
EERA - Showa Telescopische upsd vork met een binnenbuis diameter van 45 mm en Showa EERA met aanpassingen voor in- en uitgaande demping. 230mm veerweg
Wielophanging achter
EERA - Monoblock aluminium swing arm Pro-Link met Showa gas-geladen demper, hydraulische op afstand bediende instelling van veervoorspanning en elektrische controle voor compressie en uitgaande demping, 220 mm slag op achteras.
Banden voor
Bridgestone BATTLAX ADVENTURECROSS TOURER AX41T Metzeler KAROO STREET
Banden voor
90/90-21M/C tubeless type
Banden achter
150/70-R18M/C tubeless type
Banden achter
Bridgestone BATTLAX ADVENTURECROSS TOURER AX41T Metzeler KAROO STREET
Velgen voor
Aluminium velg met spaken 21M/C x 2.15
Velgen achter
Aluminium velg met spaken 18M/C x 4.00

Afmetingen en gewicht

Accu (VAh)
12V-6Ah Li-ion BATTERIJ
Balhoofdhoek
27.5°
Afmetingen (L×W×H) (mm)
2.332mm X 960mm X 1.558mm
Frame type
Semi dubbel wiegframe
Tankinhoud (liter)
24,8L
Brandstofverbruik
4,9L/100km of 20,4km/l
Grondspeling (mm)
250mm
Rijklaargewicht (kg)
240kg
Zithoogte (mm)
850/870mm (Lager zadel 825, Hoger zadel 895)
Naloop (mm)
113 mm
Wielbasis (mm)
1.575mm

Transmissie

Koppeling
Natte meerplaatskoppgeling met veren, assist en slipperkoppeling met aluminium nok
Clutch Operation
Kabel
Eindoverbrenging
O-ring afgedekte ketting
Aantal versnellingen
6 versnellingen
Aantal versnellingen
Manuele versnelling


INSTRUMENTEN EN ELECTRONICS


12V contactpunt
Ja
Koplamp
LED
Instrumenten
LCD Meter, TFT 6.5inch touch panel multi informatie display
Achterlicht
LED