Honda Monkey

De Honda Monkey is een motorfiets, compact, elegant en met karakter, waarop je geniet van ongedwongen rijplezier.  Een compacte en elegante motor. Het hoge stuur in chroom, maar ook het frame, de swingarm en de schokdempers in dezelfde kleur als de oplopende brandstoftank en de spatborden weten één voor één de aandacht te trekken. Ook de dikke banden met noppen zijn echte eyecatchers. Maar afgezien van deze troeven is de Monkey stevig gebouwd dankzij een robuust frame met een ABS met IMU-controle en een betrouwbare, zuinige en luchtgekoelde 125 cc-motor. Daarnaast is hij klein en licht – met een gewicht van slechts 107 kg – en heeft hij een comfortabel zadel op een hoogte van 775 mm. Zoveel meer dan een hebbeding. Een op-en-top motorfiets. Dat is een Monkey. 
Geschikt voor alle motorrijbewijzen.

Prijs en kleuren van de Monkey

BANANA YELLOW ROSS WHITE
Prijs vanaf  € 4.858,- inclusief kosten rijklaar maken
PEARL NEBULA RED ROSS WHITE
Prijs vanaf  € 4.858,- inclusief kosten rijklaar maken
PEARL SHINING BLACK ROSS WHITE
Prijs vanaf  € 4.858,- inclusief kosten rijklaar maken

Leverbaar in 3 kleuren

Volledige LED-verlichting

Om de Monkey nog meer te doen opvallen, is hij voortaan voorzien van volledige ledverlichting, zelfs voor de richtingaanwijzers. De sleutel beschikt bovendien over een 'antwoordsysteem' waarmee de lichten knipperen bij een druk op de knop. Zo vind je jouw Monkey altijd makkelijk op de parking terug.

Funky stijl



De oorspronkelijke Monkey is een icoon uit de jaren 1970. Een tweewieler waarop je mag gezien worden en dat is nog altijd zo! De vernieuwde Monkey brengt met zijn hoge spatborden in chroom hulde aan het oorspronkelijke model. Het hitteschild voor de uitlaat en hooggeplaatste stuur roepen herinneringen op, terwijl hij nu zelfs nog funkyer oogt.

Stevig frame

Wie weet welke avonturen de Monkey voor jou in petto heeft. Daarom maakten we hem robuust. Zijn stalen ruggengraatframe staat garant voor sterkte en stabiliteit, samen met de swingarm met ovale middensectie. De Upside-down (USD) voorvorken hebben een eersteklas Alumite afwerking en sluiten aan bij de dubbele achterschokdempers met een veerweg van 104 mm. De maximale grondspeling bedraagt 160 mm. De 12" banden met noppenprofiel zorgen voor een vlotte rit en het zadel is gemaakt van luxueus urethaan met een hoge dichtheid.

REM BEHEERSING



Hij mag dan een retrolook hebben, maar het ronde instrumentenpaneel bestaat volledig uit lcd-schermen en heeft een snelheidsmeter (die knippert als je de motor start), een kilometerteller met een dubbele dagteller en een brandstofmeter met zes segmenten.


 


 

Specificaties motor

Boring x slag (mm)
52.4 x 57.9mm
Brandstofsysteem
PGM FI electronische benzine injectie
Compressieverhouding
9.3:1
Cilinderinhoud (cm3)
125cc
Motortype
Luchtgekoelde viertakt, 2 kleppen mono-cilinder SOHC
Max. vermogen
6.9kW (9.4pk) @ 7,000tpm
Max. koppel
11Nm @ 5,250tpm
Oliereservoir (Liters)
Boven: 1,1 liter. Onder: 0,9 liter

Velgen

Remmen voor
220 mm enkele remschijf met op IMU gebaseerde ABS
Remmen achter
190 mm enkele remschijf
Wielophanging voor
USD voorvork, 100 mm veerweg
Wielophanging achter
Dubbele achtervering, 104 mm veerweg
Banden voor
120/80-12 65J
Banden achter
130/80-12 69J
Velgen voor
Aluminium spaakvelgen (10)
Velgen achter
Aluminium spaakvelgen (10)

Afmetingen en gewicht

Balhoofdhoek
25°
Afmetingen (L×W×H) (mm)
1,710 x 755 x 1,029mm
Frame type
Stalen ruggengraat frame
Tankinhoud (liter)
5.6 liter
Brandstofverbruik
1 op 67 km / 1,5 liter per 100km  (WMTC modus)
Grondspeling (mm)
160mm
Rijklaargewicht (kg)
107kg
Zithoogte (mm)
776mm
Naloop (mm)
82mm
Wielbasis (mm)
1,155mm

Transmissie

Koppeling
Natte multi-plaat koppeling
Aantal versnellingen
4 versnellingen


INSTRUMENTEN EN ELECTRONICS


Koplamp
LED
Achterlicht
LED