Kawasaki ZZR1400 Black Edition

De legendarische Kawasaki ZZR1400 is Sports Tourer en hogesnelheidskanon in één. De ZZR1400 biedt een unieke combinatie van comfort en een allesverpletterende acceleratie, compleet met geavanceerde elektronische hulpmiddelen als Traction Control, ABS en meerdere Power Modes. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de ZZR1400 al jaren kan rekenen op een grote schare fans.
Speciaal voor deze groep introduceert Kawasaki voor 2018 de ZZR1400 Black Edition, uitgevoerd in het schitterende nieuwe kleurenschema Metallic Carbon Gray / Emerald Blazed Green.
Maar dat is niet het enige goede nieuws, want voor 2018 is de ZZR1400 ook nog eens extra toegankelijk geworden. De ZZR1400 Black Edition is namelijk al rijklaar verkrijgbaar vanaf € 16.499,-. en staat klaar in onze showroom.
 

ZZR1400 PERFORMANCE PAKKET

Voor de echte fijnproevers is er tevens het aantrekkelijke ZZR1400 Performance Pakket,dat bestaat uit; dubbele titanium Akrapovic uitlaten, een Smoke Windscherm, Buddyseat cover en Tankpad.
Dit pakket ter waarde van € 2.849,- kost komend seizoen slechts € 1.999,-. Hierdoor loopt het totale voordeel op de ZZR1400 met Performance pakket op tot maar liefst € 2.900,- en is jouw ultieme ZZR1400 bereikbaarder dan ooit.

 

Verkrijgbaar in Metallic Carbon Gray / Emerald Blazed Green.

/Portals/2/EasyDNNRotator/5350/wymajbvm.jpg

ZZR1400 THRILL SEEKER

Een aantal kenmerken van de ZZR1400

Oppermachtige prestaties
De ZZR1400 is nog krachtiger dan hij voorheen was: dankzij een 4 mm langere slag heeft de machtige viercilinder nu een cilinderinhoud van liefst 1.441 cc, uit een boring en slag van 84 x 65 mm.
Sportieve vering
Ten opzichte van zijn voorganger heeft de ZZR1400 voor en achter zwaardere veren gekregen, voor een steviger en sportiever gevoel. Ook de demping is aan de hardere veren en het hogere motorvermogen aangepast.
Aerodynamica
De kuip van de ZZR1400 is helemaal ontworpen op lage luchtweerstand, hogesnelheidsstabiliteit en goede beschutting tegen de wind. Voordelen zijn zowel een hoge topsnelheid als een lager benzineverbruik.
Koppeling met back-torque limiter
Met de grotere cilinderinhoud en het hogere vermogen is tevens de remwerking van het motorblok groter geworden. Daarom heeft de ZZR1400 nu een koppeling met remkoppelbegrenzer (back-torque limiter), waardoor terugschakelen vloeiender verloopt en het stuiteren van het achterwiel bij hard remmen wordt tegengegaan.
Extra steun gevend zadel
Het zadel heeft een bij de prestaties passende ergonomie. De gewelfde vorm geeft extra steun aan de heupen tijdens acceleratie – geen overbodige luxe op de ZZR1400! Tegelijk zorgt een smaller voorste deel ervoor dat je bij stilstand gemakkelijk met je voeten aan de grond kun komen.
Vierdubbele koplamp
De karakteristieke vier projectorkoplampen geven de de ZZR1400 een werkelijk unieke, snelheid uitschreeuwende neus.

 


 


 


 

Specificaties motor

Type motor

Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor

Cilinderinhoud (cm3)

1.441 cm³

Boring x Slag

84 x 65 mm

Compressieverhouding

12.3:1

Kleppensysteem

DOHC, 16 kleppen

Brandstofsysteem

Brandstofinjectie: 4 x Ø 44 mm (Mikuni)

Ontsteking

Electronisch

Start systeem

Elektrisch

Smering

Geforceerde smering, wet sump met oliekoeler
Brandstofcapaciteit
22 liter
Rijklaar gewicht
268 kg

Frame & Afmetingen

Type frame

Monocoque frame, gesmeed aluminium

Spoor

93 mm

Veerweg voor

117 mm

Veerweg achter

124 mm

Band, voor

120/70ZR17M/C (58W)

Band, achter

190/50ZR17M/C (73W)

Stuurhoek links / rechts

31° / 31°

L x B x H

2.170 x 770 x 1.170 mm

Wielbasis

1.480 mm

Grondspeling

125 mm

Zithoogte

800 mm

 

Prestatie en transmissie

Maximum vermogen

147,2 kW {200 PK} / 10.000 tpm

Maximum koppel

158,2 Nm {16,1 kgf•m} / 7.500 tpm

Brandstofverbruik

6,4 l/100 km

CO2 uitstoot

173 g/km

Maximum vermogen met RAM air

154,5 kW {210 PK} / 10.000 tpm

Transmissie

6 versnellingen

Eindaandrijving

Gesloten ketting

Primaire overbrengingsverhouding

1.556 (84/54)

Koppeling

Natte multi-plaat koppeling, handbediend

Remmen en vering

Remmen, voor

Dubbele semi-zwevende 310 mm remschijven. Remklauw: Dubbel radiale montage, tegenover liggend 4 zuigers, 4 blokken

Remmen, achter

Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Tegenover liggend, dubbele zuiger

Vering, voor

43 mm omgekeerde voorvork met top-uit veren. Compressiedemping: 18-voudig. Uitgaande demping: 15-voudig. Veervoorspanning: volledig instelbaar

Vering, achter

Bottom-Link Uni-Trak met gasgevulde schokdemper. Compressie demping: traploos. Uitgaande demping: traploos. Veervoorspanning: volledig instelbaaR.