Kawasaki Z900 RS

De Z900RS maakte zijn internationale debuut op de Tokyo Motor Show op 25 oktober 2017; een nieuw opwindend hoofdstuk in de rijke Z-historie voor Kawasaki! De spirit van een legende uit de jaren '70 – de ultiem coole Kawasaki Z1 - vind je terug in de nieuwe Z900RS. De nieuwe Z900 Retro Sport is een supermoderne motor met de stijlelementen vande legendarische Z1. De stijlvolle motor is bijzonder hoogwaardig afgewerkt en met veel liefde voor detail ontworpen. Om in de behoefte van de verschillende rijders te voorzien heeft Kawasaki voor de Z900RS ook een verlaagd zadel beschikbaar waarmee de zithoogte 35 mm wordt verlaagd.De Z900RS is een succesvolle mix van zowel het verleden, het heden als de toekomst!
De Z900RS staat inmiddels in de showroom en we hebben uiteraard een demo beschikbaar.

Z900RS verkrijgbaar in

Candytone Brown / Candytone Orange
Prijs vanaf  € 13.299,- inclusief kosten rijklaar maken
Metallic Matte Covert Green / Flat Ebony

Prijs vanaf  € 13.199,- inclusief kosten rijklaar maken
Metallic Spark Black

Prijs vanaf  € 12.999,- inclusief kosten rijklaar maken

Performance pakket

Voor de Z900RS is ook een performance pakket verkrijgbaar. Dit pakket bestaat uit een carbon Akrapovic uitlaat, een set engine sliders en een tankpad. 
De prijs van dit performance pakket is € 899,-

In 3 kleuren beschikbaar

Retro-style dashboard



De Z900RS is voorzien van een analoge snelheidsmeter en toerenteller, aangevuld met een multifunctioneel LCD-display in het midden van het dashboard. Retro-style looks met moderne functionaliteit.

KTRC (Kawasaki TRaction Control)



De geavanceerde Kawasaki rider support technologie op de Z900RS biedt volledige controle en zekerheid. Kawasaki TRaction Control omvat twee rijmodi welke toepasbaar zijn op vrijwel alle rijomstandigheden. De rijder kan zorgeloos op weg door te kiezen voor een optimale sportieve acceleratie of een soepelere vermogensafgifte bij gladde omstandigheden.

Radiaal gemonteerde remklauwen



De ø300 mm remschijven met radiaal gemonteerde remklauwen zorgen voor gemakkelijke dosering en optimale remkracht. De radiale rempomp verzekert de rijder van optimale feeling en controle.

Specificaties motor

Type motor
Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor
Cilinderinhoud (cm3)
948 cm³
Boring x Slag
73,4 x 56 mm
Compressieverhouding
10.8:1
Kleppensysteem
DOHC, 16 kleppen
Brandstofsysteem
Brandstofinjectie: Ø 36 mm x 4 met hulpgasklep
Start systeem
Elektrisch
Smering
Geforceerde smering, wet sump

Remmen en vering

Remmen, voor
Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Duaal radiaal gemonteerd, 4 zuigers tegenover elkaar
Remmen, achter
Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger
Vering, voor
41 mm omgekeerde voorvork met uitgaande en compressie demping en instelbare veervoorspanning
Vering, achter
Horizontale Back-link, gas gevulde cilinder met uitgaande demping en instelbare veervoorspanning

Frame & Afmetingen

Type frame
Trellis frame, hoogwaardig staal
Spoor
98 mm
Veerweg voor
120 mm
Veerweg achter
140 mm
Band, voor
120/70ZR17 M/C (58W)
Band, achter
180/55ZR17 M/C (73W)
L x B x H
2.100 x 865 x 1.150 mm
Wielbasis
1.470 mm
Grondspeling
130 mm
Zithoogte
835 mm
Brandstofcapaciteit
17 liter
Rijklaar gewicht
215 kg

Prestatie en transmissie

Maximum vermogen
82 kW {111 PK} / 8.500 tpm
Maximum koppel
98,5 N•m {10 kgf•m} / 6.500 tpm
Brandstofverbruik
5,3 l/100 km
CO2 uitstoot
136 g/km
Transmissie
6 versnellingen
Eindaandrijving
Gesloten ketting
Primaire overbrengingsverhouding
1.627 (83/51)
Overbrengingsverhouding 1e
2.917 (35/12)
Overbrengingsverhouding 2e
2.059 (35/17)
Overbrengingsverhouding 3e
1.650 (33/20)
Overbrengingsverhouding 4e
1.409 (31/22)
Overbrengingsverhouding 5e
1.222 (33/27)
Overbrengingsverhouding 6e
0.967 (29/30)
Koppeling
Natte multi-plaat koppeling