2025 HONDA ADV350 - Premium Motors de Motorsuper Apeldoorn
Menu
  1. Home
  2. Over ons
  3. Occasions
  4. Honda
  5. Kawasaki
  6. Werkplaats
  7. Hyperpro
  8. Bagster
  9. Nieuws
  10. Contact

Nieuws

2025 HONDA ADV350

De ADV350 combineert de stoere adventure stijl van zijn X-ADV broer met een robuust chassis bestaand uit een stalen buizenframe en 37mm USD voorvork. De 2025 updates omvatten qua veervoorspanning, met aparte reservoirs uitgeruste achterschokbrekers, een vijf-inch TFT-scherm met Honda RoadSync smartphone-connectiviteit en vierrichtingsschakelaar, opbergvakverlichting en automatisch uitschakelende richtingaanwijzers. Mechanisch krijgt de 330 cc-motor een intern aangepaste uitlaat, een opgewaardeerde katalysator, nieuwe ECU-instellingen en de toevoeging van een O2-sensor om een mooie 21,5kW en 31,5Nm te produceren, waarbij de grip op het achterwiel wordt geregeld door HSTC. Het scherm is in hoogte verstelbaar en onder het zadel is ruimte voor twee integraalhelmen. Een USB-aansluiting in het dashboardvakje en Smart Key bediening zijn nog meer praktische details. Vier frisse nieuwe lakopties maken de 2025 ADV350 nog aantrekkelijker.


1. Inleiding

Toen Honda in 2016 de X-ADV onthulde - deels scooter met grote cilinderinhoud, deels avontuurlijke motorfiets en gekleed in een geheel nieuwe stijl - werd een rijke bron van verlangen aangeboord met een motorfiets waarvan Europa niet wist dat het die nodig had. Als voorbeeld van echte innovatie kent hij maar weinig gelijken in het afgelopen decennium. Het succes van de X-ADV heeft Honda's beslissing om nieuwe wegen in te slaan meer dan gerechtvaardigd. De ADV350 - onthuld in 2022 en geproduceerd bij Honda Italia Industriale – gebruikte deze inspiratie en injecteerde die in de scootermarkt. Hij combineerde de verfijning en het praktische van een vlotte scooter met een robuust ADV-design. Hij werd gebouwd rond het concept van 'New Urban Adventure' en putte directe inspiratie uit de X-ADV. En dat is precies gelukt. De ADV350 is een model dat duidelijk een brede Europese demografie aanspreekt (vooral jongere rijders). Sinds de introductie zijn al meer dan 22.000 exemplaren verkocht. Nu, voor 2025, is het tijd om de ontwikkelingscurve naar een hoger plan te tillen door middel van doordachte updates op het gebied van rijgedrag, prestaties en technologie die eigenaren zullen waarderen. Zoals altijd is de ADV350 een scooter is geboren om de stad en daarbuiten te verkennen.
 

2. Modeloverzicht

Met zijn stoere uitstraling onderscheidt de ADV350 zich nu al van de massa, met robuuste hoeken en blokkleuren die de offroad-uitstraling accentueren. De X-ADV is duidelijk de inspiratie, die op zich weer is afgeleid van Honda’s CRF-serie offroad competitiemachines. De praktische kant wordt niet vergeten; er is ruimte voor twee integraalhelmen onder het zadel (nu met interne verlichting), een USB-aansluiting in het dashboardvakje en het gemak van Smart Key bediening. Het scherm is in vier stappen in hoogte verstelbaar en een nieuw, vijf-inch TFT-scherm integreert Honda RoadSync smartphone-connectiviteit met een intuïtieve vierrichtingsschakelaar. De avontuurlijke styling accentueert de unieke voorkant van de ADV350, de zithouding biedt natuurlijke controle en het chassis - met zijn stalen buizenframe - is afgestemd op behendig sturen, feedback en gevoel. De 37 mm USD voorvork heeft motorfietswaardige kroonplaten. Achterschokdempers met aparte oliereservoirs - herzien voor 2025 met instelbare veervoorspanning - zorgen voor premium rijcomfort. Op de lichtgewicht 15-inch voor-/14-inch achterwielen zitten 120/70-15 voorbanden en 140/70-14 tubeless banden met blokpatroon, zodat de ADV350 onder alle omstandigheden voldoende grip heeft. Een enkele schijf van 256 mm is gekoppeld aan een enkele schijf achter van 240 mm. Er is volop acceleratie voorhanden, zowel in de stad als op de snelweg. Dankzij updates aan de uitlaat en de ECU levert de 330 cc, verbeterde Smart Power+ (eSP+) SOHC vierklepsmotor een piekvermogen van 21,5 kW en een koppel van 31,5 Nm. Veiligheid wordt geboden in de vorm van standaard Honda Selectable Torque Control (HSTC) en noodstopsignalen. Voor de 2025-updates behoren automatische richtingaanwijzers nu ook tot de standaarduitrusting.

De 2025 ADV350 zal verkrijgbaar zijn in de volgende kleuropties: 

  • *NIEUW* Pearl Nightstar Black
  • *NIEUW* Mat Ruthenium Silver Metallic
  • *NIEUW* Hyper Red
  • *NIEUW* Mat Coal Black Metallic
     

3. Belangrijkste kenmerken

3.1 Styling en uitrusting

  • Dubbele LED-koplampen benadrukken de avontuurlijke stijl, hoog boven het voorwiel en naar de rand van het koetswerk toe.
  • Nieuw vijf-inch TFT-scherm, bediend via vierrichtingsschakelaar en uitgerust met Honda RoadSync-functionaliteit.
  • Praktische voorzieningen in de vorm van een (nu verlicht) vak onder de zitting en een in vier stappen in hoogte verstelbaar scherm.
  • Het Emergency Stop Signal (ESS) waarschuwt andere weggebruikers bij plotseling remmen.

De styling van de ADV350 ademt avontuur. Dubbele LED-koplampen (alle verlichting is LED) zijn hoog boven het voorwiel geplaatst, in de richting van de rand van het koetswerk, waarbij de zijkanten van de kuip zijn uitgesneden om de USD voorvork te tonen. Om het offroadgevoel verder te accentueren, zijn de gelakte panelen hoog geplaatst op de zwart gemaakte onderkuip en achterkuip, waardoor het lijkt alsof het zwaartepunt van machines als de X-ADV en zelfs wedstrijdklare CRF's hoger ligt. De ADV350 is voorzien van een groot aantal details die voor extra veelzijdigheid zorgen. Het windscherm kan eenvoudig met een schuifvergrendelingsmechanisme in vier standen 133 mm worden versteld. In de hoge stand wordt de luchtstroom geregeld en om de schouders geleid om vermoeidheid tijdens langere ritten met hogere snelheden te verminderen. Voor stadsomgevingen - waar wat verkoelende lucht vaak op prijs wordt gesteld, net als open zicht - is de lage stand perfect. Er is voldoende ruimte onder het zadel - 48 liter in totaal - waardoor twee integraalhelmen netjes kunnen worden opgeborgen. Het compartiment kan worden opgedeeld met behulp van een scheidingsplaat, afhankelijk van de voorkeur van de eigenaar en de nieuwe binnenverlichting is een handige toevoeging. Er is ook een USB-aansluiting in het dashboardvakje linksvoor, zodat je je smartphone veilig kunt opladen. De zithoogte is 795 mm. De verdere detailverbeteringen voor 2025 zijn gericht op het makkelijker installeren van originele Honda accessoires. Zo zijn de voorbedrading voor de mistlampen en de bevestigingssteunen voor de vloerplaten nu ingebouwd. Een nieuw vijf-inch TFT-kleurenscherm is optisch gebonden om de zichtbaarheid in fel zonlicht te verbeteren. Door de ruimte tussen het afdekglas en het TFT-scherm af te dichten met hars, wordt schittering verminderd en de lichtdoorlatendheid verbeterd. De IOS/Android smartphoneconnectiviteit van Honda RoadSync is ook een upgrade. Deze functie - naast een vereenvoudigde, gebruiksvriendelijke, verlichte vierrichtingsschakelaar op het linkerhandvat - maakt eenvoudige turn-by-turn navigatie op het scherm mogelijk, evenals de optie (via een Bluetooth-headset voor op de helm) voor de rijder om te bellen of naar muziek te luisteren. Het enige wat de eigenaar hoeft te doen is de Honda RoadSync app downloaden uit de Play Store of de App Store, verbinding maken met de ADV350, en klaar. Een andere handige functie is de Smart Key, die de hoofdknop van het contactslot en de vergrendeling van het zadel bedient vanuit de zak van de berijder, en de ADV350 automatisch vergrendelt wanneer de berijder wegloopt. De Smart Key bedient ook de optionele 50L Smart topkoffer; als de Smart Key aanwezig is, wordt de koffer ontgrendeld. Een terugspoelschakelaar laat ook de richtingaanwijzers knipperen, zodat je ze gemakkelijk kunt terugvinden. Het Emergency Stop Signal (ESS)-systeem activeert (en annuleert) ook de richtingaanwijzers achter tijdens een noodstop, waardoor weggebruikers achter de motor gewaarschuwd worden. De richtingaanwijzers worden nu ook automatisch uitgeschakeld bij normaal gebruik.
 

3.2 Rijwielgedeelte

  • Lichtgewicht stalen buizenframe, voorzien van 37mm USD-vorken in motorfietsstijl.
  • Achterschokdempers met reservoir - nu instelbaar op veervoorspanning - zorgen voor een wendbaar rijgedrag en natuurlijke controle.
  • Zesspaaks gegoten aluminium wielen met tubeless banden met blokpatroon
  • Schijfremmen voor en achter.

Een scooter ontworpen om de meest ruwe stukken van de stad aan te kunnen of zelfs lichte offroad vraagt om een apart rijwielgedeelte. Een lichtgewicht stalen buizenframe zorgt voor de basis; de wielbasis is vastgelegd op 1.520 mm, met een balhoofdhoek van 26,5° en een naloop van 90 mm. Het leeggewicht is 186 kg. Motorfiets-geïnspireerde USD-vorken (met slag van 125 mm) van 37 mm worden vastgeklemd door motorfietswaardige kroonplaten, wat de stijfheid van de hele voorkant vergroot. Er is een 2025-update toegepast op de dubbele schokdempers met extern reservoir; ze zijn nu instelbaar op veervoorspanning en bieden een uitstekende veerwerking op een verscheidenheid aan wegdekken. Met een veerweg van 130 mm werken ze samen met een aluminium achterbrug uit één stuk. Het wielontwerp is uniek in het Honda-scooterassortiment. Gemaakt van gegoten aluminium en afgewerkt in zwart, maken de lichtgewicht 15-inch voor/14-inch achterwielen gebruik van een X-vormig 6-spaaks gekruisd patroon. Tubeless banden met blokpatroon en de maten 120/70-15 voor en 140/70-14 achter bieden een soepele rit dankzij de brede profielbreedte en het ruime, dempende luchtvolume. De remmen bestaan uit een enkele remschijf van 256 mm aan de voorkant en een remschijf van 240 mm aan de achterkant, met 2-kanaals ABS voor remcontrole. 
 

3.3 Motor

  • Verbeterd 330 cc Smart Power+ (eSP+) SOHC vierklepsmotor.
  • 21,5 kW piekvermogen @ 7.500 tpm, 31,5 Nm piekkoppel bij 5.250 tpm
  • Nieuwe ECU-instellingen, katalysator en O2-sensor en intern bijgewerkte uitlaatdemper en beschermkap.
  • 11,7 liter brandstoftank en 28,6 km/l zuinigheid (WMTC-modus) geeft een potentiële actieradius van 330 km+.

Het 330cc enhanced Smart Power+ (eSP+)-motorblok met enkele bovenliggende nokkenas en vier kleppen hanteert verregaande technologieën om wrijving te reduceren. Dat leidt tot een krachtige aandrijfbron – voor zowel binnen als buiten de stad – die ook nog eens minder belastend is voor het milieu. Het piekvermogen bedraagt 21,5 kW@ 7.500 tpm met 31,5 Nm piekkoppel bij 5.250 tpm. Boring is 77 mm met 70,8 mm slag en de compressieratio bedraagt 10,5:1. De rollende kleptuimelaar, krukas met glijlagers en het gesloten carter zorgen voor langdurige betrouwbaarheid en krachtige prestaties. Voor een verbeterde koeling van de zuigers spuit een oliesproeier olie recht naar de achterkant van de zuiger, net zoals bij de Honda CRF450R. Dat vervroegt de ontstekingstiming en verbetert het ontbrandingsresultaat. De oliecapaciteit is 1,8 liter. De airbox heeft een capaciteit van 5,5 liter en het gasklephuis met een diameter van 36 mm stuwt het benzine-luchtmengsel naar de inlaatpoorten van 28 mm diameter. De inlaatpoort trekt nu efficiënter lucht binnen dankzij de gecreëerde ‘tuimelstroom’ binnen in de cilinder. Daardoor ontbrandt de benzine op een consistentere manier. De uitlaatgassen worden via een rechte uitlaatpoort naar buiten gestuurd. Een 5 mm offset cilinder, een hydraulische nokkenkettingspanner en een spoelpomp verminderen de interne wrijving. De pomp, ook gebruikt op prestatiegerichte machines, verlaagt de interne druk van het blok, vermindert oliebeweging en pompverliezen en reduceert interne rotatiewrijving. Een balansas vermindert trillingen en draagt bij tot een vlotte, aangename rijervaring. Een automatische centrifugaalkoppeling bedient de V-matic versnellingsbak waarvan de verhoudingen afgesteld zijn voor een snelle reactie aan lage snelheid en slimme acceleratie. De eindaandrijving gebeurt via een riem. Het motorblok van de ADV350 is uitgerust met Honda Selectable Torque Control (HSTC) dat werkt op twee niveaus. Het systeem detecteert elk snelheidsverschil tussen voor- en achterband en berekent de wielslip. Het past vervolgens het geleverde motorkoppel aan via het injectiesysteem om zo achterwieltractie terug te winnen. Het HSTC is uitschakelbaar via een bediening aan de linkerstuurhelft. Een knipperende ‘TC’-indicator op het digitale dashboard geeft aan wanneer het systeem de grip bijstuurt. Naast bijgewerkte ECU-instellingen werd de interne vormgeving van de uitlaatdemper (en de beschermende buitenmantel) herzien, kreeg de katalysator een upgrade en is er een O2-sensor toegevoegd om toekomstige normen te halen. Het brandstofverbruik is een zuinige 28,6 km/l (WMTC-modus); de tankinhoud van 11,7 liter geeft een potentiële actieradius van meer dan 330 km.

Print
Author: Lenie Mulder
0 Comments

Categories: Nieuws, Honda nieuwsNumber of views: 125

Tags:

Theme picker