Wanneer je voor het eerst een Monkey ziet, tovert hij ongetwijfeld een glimlach op je gezicht. Wanneer je voor de eerste keer met een Monkey rijdt, heb je gegarandeerd de breedste glimlach onder je helm. Zeker nu, met zijn gloednieuwe motorblok. Hij is compact genoeg om mee te nemen in of achter een mobilhome en om door de kleinste gaatjes van het drukke stadsverkeer te laveren. Maar waar het bij de Monkey allemaal om draait, dat is puur en ongedwongen rijplezier. En dat is net het mooie ervan.
Haast niets kan je vergelijken met een Monkey. Hij heeft een compleet unieke stijl. Hij heeft karakter als geen ander. Het hoge stuur in chroom, maar ook het frame, de swingarm en de schokdempers in dezelfde kleur als de oplopende brandstoftank en de spatborden weten één voor één de aandacht te trekken. Net als de kloeke en ruwe banden. In het stevige chassis staat een gloednieuw, benzinezuinig en luchtgekoeld 125 cc motorblok met vijfversnellingsbak. Het blok is uitgerust met IMU-gestuurde ABS. De Monkey is smal en een lichtgewicht van maar 107 kg. Het comfortabele zadel staat op 775 mm van de grond. Een kleine motor met een groot hart. De fun binnen de functie. Dat is Monkey.