In 1962 debuteerde de allereerste Honda street scrambler onder de naam CL72. De nieuwe CL500 belichaamt een rauwe stijl en druipt van de details die verwijzen naar een rijke geschiedenis. Een krachtige, A2-compatibele tweecilinder staat gemonteerd in een stevig, compact chassis dat schreeuwt om gereden en gepersonaliseerd te worden. Net zoals het origineel.
De CL500 biedt stabiliteit zowel op als naast het afval.
De 41 mm telescopische voorvorkpoten hebben 150 mm veerweg voor een soepele controle. De voorspanning van de Showa achterschokdempers is instelbaar. Het 19 inch voorwiel biedt standvastige stabiliteit. De 310 mm zwevende remschijf en tweezuigerremklauw vooraan garanderen progressieve remkracht waarbij het ABS ingesteld is voor zowel zandwegen als asfalt.
De rijhouding is rechtop en zorgt zo voor moeiteloze controle en beweegbaarheid in druk verkeer. De armen en knieën vinden rust in een natuurlijk, comfortabele houding. Je geniet ook van optimale zichtbaarheid rondom. Het vlakke zadel geeft je genoeg bewegingsruimte, waardoor je probleemloos een meer agressieve houding aanneemt.
Het design van de koppeling vergemakkelijkt elke rit. Het zorgt voor een licht hendelgevoel en maakt op- en terugschakelen soepeler en gemakkelijker. En je hoeft geen rekening te houden met toerental of vrezen dat het achterwiel gaat blokkeren bij snel terugschakelen: dat is steevast onder controle dankzij de slipperfunctie.
Met 35 kW piekvermogen rijden ook A2-rijders probleemloos weg met de CL500. De vermogensafgifte en het karakter zijn dan ook beheerst en soepel, vooral in de lage toeren, en dus perfect voor nieuwe rijders.