Rijden is plezier. Daarom keert de Dax terug. Alle elementen die hem zo perfect maakte toen hij verscheen aan het einde van de jaren 60 - het compacte formaat, het toegankelijke motorblok en het lichte stuurgedrag - blijven ook vandaag nog aantrekkelijk. Bovendien zorgden we voor meer vermogen en een verbeterd frame, ophanging en remmen. Maar de essentie blijft even simpel als verleidelijk: Dax en relax. Rijden is plezier.
Je vraagt je misschien af waar de Dax zijn naam aan dankt. Dat is omdat zijn T-vormige hoofdframe van geperst staal doet denken aan een Teckel, oftewel een Dachshund. De nieuwe Dax is robuust, stijlvol en gebouwd met 21e eeuwse kennis en techniek. Alle andere onderdelen blijven trouw aan de details van weleer. Het hoge mini-ape stuur, de offroad-geïnspireerde, naar boven draaiende uitlaatdemper en het dubbelzadel geven de Dax zijn onmiskenbare, charmante vorm.